Eerste weken in de VS - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Niels - WaarBenJij.nu Eerste weken in de VS - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Niels - WaarBenJij.nu

Eerste weken in de VS

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels

24 April 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Aangezien ik nu toch al ruim 3 weken op reis ben is het misschien eens tijd voor een update. Het is een heel verhaal dus ik waarschuw je, je kunt nu nog terug.

24-4-2014

Na een dik 11 uur durende vlucht van Londen naar LA kwam ik op 2 april aan op LAX international airport. Na mijn bagage te hebben opgehaald ben ik naar buiten gegaan en heb ik daar gewacht op mijn shuttle die me naar het hotel zou brengen. Eenmaal aangekomen bij het hotel kwam ik al voor mijn eerste uitdaging te staan: Ik bleek nog niet te hebben betaald... Mijn pinpas, "'prepaid creditcard"' en mama’s creditcard werden niet geaccepteerd dus moest ik cash betalen. Helaas had ik niet genoeg geld op zak maar gelukkig hielp de receptioniste me door de borg voor de kamer te halveren zodat ik het net wel kon betalen. Het hotel was goed, niet perfect maar ik was zo moe van mijn slopende vlucht dat ik een uur na mijn aankomst ben gaan slapen. Misschien niet zo'n goed idee aangezien ik de volgende ochtend al om 5 uur klaarwakker was (deze beslissing heeft me nog ruim een week achtervolgd in de vorm van een verstoord slaapritme). Om 7 uur besloot ik dan ook maar het ''Geweldige'' continentale ontbijt te gaan checken. Viel behoorlijk tegen maar de muffins waren lekker dus dat was een meevaller. Helaas moest ik die middag ook meteen uitchecken en ging ik door naar mijn 2e overnachtingplaats, de zogenaamde ‘’pirateroom’’ in een Airbnb in de suburb Pico Rivera. Omdat mijn kamer nog niet schoongemaakt was ging ik een stukje lopen om wat eten te halen. Na een halfuur door een doodsaaie woonwijk te hebben gelopen kwam ik aan op een mega parkeerplaats met daarop een aantal supermarkten en fastfood restaurants. Ik koos voor Panda express omdat het er lekker rook. Het bleek chinees eten te zijn en was goedkoop, veel, en zelfs lekker. Toen ik terug bij het huis aankwam kon ik mijn’’ piratenkamer’’gaan bewonderen. Tot nu toe heb ik nog steeds geen flauw idee waarom het piratenkamer heette aangezien de kamer me op geen enkele manier aan piraten deed denken, maargoed. De pirateroom bleek een klein hok in een kelder te zijn die je kon bereiken door een “geheime’’ deur in een voorraadkast. (de deur was gewoon een kastdeur die niet sloot waardoor alle geluiden van de woonkamer en keuken hoorbaar waren in mijn kamer (en waarschijnlijk ook wel andersom). Overdags was dit me nog niet zo opgevallen maar al tijdens mijn eerste nacht kwam ik er achter dat dit waarschijnlijk de reden was waarom de kamer zo goedkoop was. De bewoners van het huis kwamen laat thuis en besloten een filmmarathon te houden tot diep in de nacht, uitgerekend van mijn minst favoriete film, Harry Potter. ELLENDE!!! Ik besprak mijn verschrikkelijke ervaringen in de B&B met een vriendin van me (Kelley) die in LA woont, en haar moeder bood me direct een slaapplaats bij hun thuis aan. Daar hoefde ik natuurlijk niet lang over na te denken, en na een smsje aan mijn “gastvrouw” in het B&B regelde ik dat ik die middag nog werd opgehaald door Kelley. Kelley ken ik van mijn vakantie in Zimbabwe. Ze woont in Rancho Palos Verdes, het equivalent van Beverly Hills maar dan aan zee. Het was vrijdag en we besloten samen met haar brortje Kochan(oh ja ze zijn half japans vandaar de namen)pizza te gaan eten bij een nieuw restaurantje (lees: mega Amerikaanse lopendeband-Fastfood keten restaurant) en daarna naar de film te gaan (het was de dag dat Captain America uitkwam in de bios). Het was heel gezellig maar ik was moe vanwege mijn jetlag dus heb ik niet echt veel van de film kunnen volgen. De volgende dag gingen we naar Venice beach en de pier van Santa Monica. Super mooi strand met allemaal leuke winkeltjes en straatartisten aan de boulevard. Bij de pier dronk ik voor het eerst een Coke Float. Super lekker!! Het is een ouderwets drankje waarbij ze vanilleijs en, in mijn geval cola (traditioneel met rootbeer) mengen en je drinkt het met een rietje als een milkshake.
Daarna zijn we teruggereden naar haar huis en meteen doorgegaan naar een basketbalwedstrijdje van het team dat Kelley coacht. Bij aankomst schok ik nogal omdat ik de enige ‘’niet Aziaat’’ in de hele zaal was daardoor kreeg ik veel vreemde blikken. De wedstrijd was saai, en Kelley’s team verloor. Zondag zijn we de hele dag de toeristische attracties in Beverly hills gaan bekijken. Eerst naar winkelcentrum ‘’The Grove’’, waar de Sterren ook shoppen. Daarna door naar Rodeo Drive, een straat met allemaal dure designerwinkels waar mensen een afspraak moeten maken om binnen te komen. Er stonde veel Lamborghinis en bugattis geparkeerd. Toen zijn we gaan rondrijden in de woonwijken van Beverly Hills en Palos Verdes en daar hebben we heel veel enorm dure huizen gezien. ’S Avonds kennis gemaakt met het concept ‘’Doggybag’’. Wat leren we toch veel hier in Amerika. De dagen daarna heb ik niet veel gedaan. Kelley had school dus heeft haar moeder mij meegenomen om wat meer van de stad te zien en op die manier kon ik ook meehelpen met het doen van de dagelijkse boodschappen. Woensdagochtend heel vroeg (4 AM) ben ik vertrokken voor het tweede deel van mijn Californië trip. Ik vloog op SF en pakte daar een bus die me naar Napa bracht. Hier heb ik ruim een week bij Becca en haar ouders gelogeerd. Becca ken ik wederom van Zimbabwe. De familie woont op een soort boerderij midden in hun wijngaarden en het huis is prachtig. Ik werd zeer hartelijk ontvangen en mijn cadeautjes vielen ook in de smaak. ’S Avonds zijn Becca en ik pizza gaan eten bij een restaurantjein downtown Napa. Daar ontmoette ik een vriendin van Becca genaamd Becca. Becca is erg druk en wild en daarom is ze ook bezig met audities voor een MTV show, the real World. Nooit van gehoord maar het blijkt een soort Jersey Shore te zijn. Het was in ieder geval erg gezellig en we zijn die avond nog even bij haar thuis gaan chillen voordat we zelf naar huis gingen. De volgende paar dagen moest Becca werken en ik zat veel thuis maar ik heb wat gewandeld in de omgeving en door de wijngaarden en met de honden gespeeld. Ook heb ik nog 2 andere vriendinnen van Becca ontmoet zij hebben me toen een aantal wijngaarden en beroemde wijnproeverijen laten zien. Toen zijn we tacos gaan eten en de volgende ochtend ging ik koffie drinken met een van hen, Laurel. We gingen, heel Amerikaans, naar de Starbucks en ze heeft me een beetje rondgeleid door downtown Napa. Op zaterdag ben ik in mn eentje met de veerboot vanuit Vallejo naar San Francisco geweest. Ik heb er wat rondgewandeld ver Fischermans Warf en wat fotos gemaakt. Toen ging ik weer terug. De volgende dag heeft Becca me meegenomen naar San Fracisco. We gingen eerst naar Union Square en daar heb ik mijn nieuwe Iphone 5S gekocht. Toen gingen we naar Chinatown maar het was er vies en het stonk dus we zijn na een blok omgekeerd. Toen zijn we naar fischermans warf gegaan om wat te eten en daarna zijn we met de cable car terug naar de auto gegaan. De volgende dag ben ik met Beccas moeder Kay naar Lake Tahoe vertrokken. De rit duurde ongeveer 3 uur en ging door allerlei valleien, langs Sacramento, de hoofdstad van Californië en daarna de bergen in. Tahoe national park is prachtig. Er zijn verschillende stadjes en skigebieden en je kunt er goed wandelen. Helaas was door de warme temperaturen (20 graden) het meeste van de sneeuw al gesmolten, maar zo hier en daar lag er nog een hoop sneeuw, en verschillende hellingen waren nog met sneeuw bedekt zodat er nog wat geskied kon worden. Dinsdagmiddag zijn we weer vertrokken en onderweg zijn we bij de Ikea geweest. Dee was precies zoals die in Nederland, dus dat was wel leuk om te zien. De dagen Daarna waren vrij saai en toen heb ik ook besloten mijn reis met 3 weken te verkorten. Omdat ik hier geen vervoer heb en de meeste afstanden (van huis tot supermarkt zelfs) te groot zijn om te lopen/fietsen leek het me beter om 3 weken eerder naar huis te komen, en zo te besparen op dure hotelkosten. Vrijdag ben ik naar Austin TX gevlogen en daar ben ik nu nog steeds. Zaterdag zijn we naar de greenbelt geweest met de honden en een vriendin van Alyssa (waarbij ik logeer) De greenbelt is een soort park langs een rivier waarin je kunt zwemmen. Het was erg leuk maar net niet warm genoeg om te zwemmen (vandaag zou beter zijn geweest). Zondag hadden we een Paasdiner bij Chandra (de vriendin die ook mee naar de greenbelt was). Dit was erg gezellig en er was ook een meisje dat 3 jaar in Amsterdam gewoond heeft dus dat was een leuk gespreksonderwerp. Ik zit nog tot woensdag in Austin en dit weekend hoop ik wat meer van de omgeving te zien. Woensdag vlieg ik nar Chicago.

Dat was het wel ongeveer, ik zal wat foto’s uploaden die ik met mijn camera heb gemaakt en danzal ik over een week of 2 weer een update plaatsen!

  • 25 April 2014 - 23:57

    Ellemieke:

    Geweldig Niels, dat je dit allemaal onderneemt! Ik hoop dat je veel bijzondere mensen ontmoet en geweldige ervaringen opdoet! Nog een heel fijne voortzetting van je trip! Groetjes van de Smeinsjes

  • 02 Mei 2014 - 15:12

    Anita Tromp:

    Jeetje wat een goed reisverslag! Het leest lekker vlot en je hebt het heel boeiend geschreven :))
    hopelijk zet je het voort. leuk om later terug te lezen... lof joe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Actief sinds 24 April 2014
Verslag gelezen: 607
Totaal aantal bezoekers 1255

Voorgaande reizen:

02 April 2014 - 06 Juni 2014

LA-NYC

22 Juni 2013 - 15 Juli 2013

Zimbabwe 2013

Landen bezocht: